Klachten(regeling)

Wij streven naar continue verbetering van onze zorg.

Ondanks de inzet van onze medewerkers kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de behandeling in onze praktijk. Wat kunt u doen?

  1. Indien er iets niet helemaal goed gegaan is of u heeft vragen of een klacht over ons handelen dan zouden we dat graag van u horen. Vraag ons om een verhelderend gesprek. De tandarts kan dan nogmaals uitleg geven of luisteren naar het probleem. Als u het liever op schrift zet kan dit natuurlijk ook. Wij stellen het op prijs als u al gelijk contact met ons opneemt als er problemen zijn en daar niet mee wacht.
    Zo kunnen we samen aan een oplossing werken.
  2. U kunt ook kijken op Allesoverhetgebit.nl of uw vraag daar beantwoord kan worden. Of win telefonisch advies in bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP), tel. 0900 202 5012.
  3. Is uw klacht nog niet opgelost, dan kunt u uw klacht indienen bij de KNMT , de beroepsvereniging waar deze praktijk bij aangesloten is. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris zal dan kosteloos tussen u en ons bemiddelen, met als doel alsnog een oplossing te vinden.
  4. Komt u er ondanks de hulp van de klachtenfunctionaris niet uit, kunt u voor €75 een beroep doen op de Geschilleninstantie Mondzorg. Dan wordt uw klacht door een commissie van vijf deskundigen beoordeeld.

Meer informatie

Voor meer informatie over mondzorg, behandelingen en kosten kunt u terecht op Allesoverhetgebit.nl. Vragen kunt u stellen aan het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP), tel. 0900 202 5012. Beide geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door onze beroepsorganisatie KNMT.